„Trăim într-o perioadă care necesită încredere și credință.”
De peste 20 de ani, Institutul de culoare Pantone a ales Culoarea Anului influențând dezvoltarea produselor și deciziile de cumpărare în mai multe industrii, inclusiv modă, mobilierul pentru casă, design industrial și de interior, precum și ambalarea produselor și designul grafic. Procesul de selecție necesită o analiză atentă a tendințelor. Pentru a ajunge la selecție în fiecare an, experții iau “pulsul lumii” și combină rezultatele în căutarea de noi influențe prin culoare.
Culoarea aleasă pentru anul 2020 este CLASSIC BLUE (PANTONE 19-4052), un albastru profund, clasic și stabil, o altă declarație oferită lumii dar și o susținere reconfortantă și potrivită pentru vremurile pe care le trăim.
„Încă de atunci (1999) și până acum, a existat același sentiment de trepidare în privința lumii, motiv pentru care, pe baza a ceea ce am văzut întâmplându-se în cultura noastră globală, am selectat Pantone 19-4052, albastru clasic, pentru a fi culoarea noastră a anului 2020”, a declarat Laurie Pressman, vicepreședinte al Pantone Color Institute. „Este un albastru liniștitor, plin de calm și încredere. Creează conexiune. ”
„Trăim într-o perioadă care necesită încredere și credință”, a adăugat ea. „Acest tip de constanță și încredere este exprimat de Pantone 19-4052 Classic Blue, o nuanță albastră solidă și de încredere, pe care ne putem baza întotdeauna.”
„Purtat o rezonanță profundă, PANTONE 19-4052 Classic Blue oferă o bază de ancorare. PANTONE 19-4052 Classic Blue ne încurajează să privim dincolo de evident pentru a ne extinde gândirea; provocându-ne să gândim mai profund, să ne creștem perspectiva și să deschidem fluxul de comunicare. ”
Pressman a spus că Pantone a considerat că această culoare evidențiază fiabilitatea, încrederea, credibilitatea și constanța, toate trăsăturile care sunt apreciate în situațiile cu un ritm ridicat și de stres din lumea actuală. De asemenea, ea a subliniat că albastrul profund se potrivește cu cel al cerului la amurg, ceea ce oferă un exemplu potrivit de ce această culoare poate rezona cu atât de multe persoane.
Acest albastru indigo este o nuanță cu o valoare înălțătoare și „afirmatoare de viață”. Inspirația în ceea ce privește integrarea acestei culori în tot ce ne înconjoară este la îndemână dar este și provocatoare.
“Ne întoarcem la clasici, deoarece totul a fost haotic în lume”, a spus Pressman. „Nu este vorba să o faci așa cum ai făcut în trecut, ci să o reinterpretezi.”
Într-adevăr, culoarea pare mai potrivită pentru acest moment din timp, nuanța este accesibilă și agreată de oameni, indifferent în ce punct de viață sunt. În plus, nuanța sa de indigo poate fi obținută în mod natural din plante și coloranți, realizând o culoare care se aliniază bine cu mișcarea de sustenabilitate, fiind însă și un punct de sprijin pe măsură ce trecem pragul într-o nouă eră.
La nivelul designului de interior, va fi o afirmație pe care o dați mai departe, o nuanță albastră atemporală și rezistentă, elegantă prin simplitatea sa. Universalitatea acestei culori transcende culturile la nivel global, insuflând calm și bunăstare.
Designerul de interior din Los Angeles, Linda Hayslett a spus: „Acest albastru este excelent, deoarece dacă este folosit ca o culoare solidă, poate adăuga o amprentă într-un spațiu modern. De asemenea, poate face o canapea să iasă în evidență sau să aducă un impact puternic de pe un perete pentru un aspect contemporan.”
Albastrul este sentimentul de liniște și siguranță care ne ajută să avem acea încredere pentru a merge mai departe. Nuanța de albastru de cobalt se spune că este asociată și comunicării, introspecției și clarității. Alte avantaje ale nuanței includ ajutorarea concentrării și contribuirea la re-centrarea gândurilor, în special în lumina dezvoltării accelerate a tehnologiei, fiind o nuanță potrivită pentru camerele de zi.
Leatrice Eiseman, Directorul Executiv al Institutului Pantone Color, speră ca exercițiul de a alege o culoare va încuraja designerii și consumatorii deopotrivă să regândească însemnătatea acesteia în deceniul viitor. „Cu cât vorbești mai mult despre asta, cu atât îți dai seama cât de intensă este culoarea în psihicurile noastre.”
Lasa un comentariu